Coding Giants - programming for children - Programerski slovar

Želite izvedeti več? Pokličite nas: 031 017 505

Blog

Programerski slovar


2 minutes reading

Koncepti, ki jih morajo poznati vsi programerji, mali in veliki

 

 

  • Bug  - napaka v kodi aplikacije, spletne strani ali računalniške igre, ki povzroča nepravilno delovanje.
  • Firewall  – požarni zid je varnostna rešitev v obliki mrežne opreme ali programske rešitve, ki omogoča zaščito računalnika in lokalnega računalniškega omrežja in naprav v omrežju pred nepooblaščenim dostopom iz interneta.
  • Algoritem  - zaporedje korakov, potrebnih za izvedbo danega opravila, npr. če želimo igrati Minecraft, moramo vklopiti računalnik, zagnati Minecraft in se prijaviti v svoj račun.
  • Randomizacija  - izbira elementa iz določenega nabora, pri čemer je izključen vpliv na določen rezultat, gre torej za naključno izbiro iz podanega nabora. Na primer, damo roko v vrečko z barvnimi kroglicami, zapremo oči in naključno izberemo kroglico.
  • Emulator  – program, ki posnema delovanje prave naprave, na primer program, ki posnema delovanje tabličnega računalnika ali pametnega telefona.
  • Website code - koda spletnega mesta  - specifikacija celotne izvorne kode, uporabljen pri izgradnji določenega spletnega mesta.
  • Sporočil (message)  - omogoča pošiljanje sporočila drugim elementom programa, na osnovi česar je proženo njihovo delovanje oziroma stanje. 
  • Pogojna izjava  - program preveri, ali je pogoj izpolnjen in na podlagi izpolnjenega pogoja, določa akcij in nadaljnji potek programa.
  • HTML  – programski jezik, ki vam omogoča ustvarjanje celotne strukture spletne strani, od razporeditve glav prek vseh besedil do obrazcev.
  • Scratch  – programsko okolje za mlade programerje za ustvarjanje iger.
  • Zanka z določenim številom ponovitev  - zanka, katere vsebina se izvede določeno število krat.
  • App Inventor  – okolje, ki omogoča ustvarjanje mobilnih aplikacij. Sestavljen je iz dveh osnovnih elementov: emulatorja mobilnega telefona , v kateri oblikujemo videz aplikacije in programerskega razvojnega okolja, kjer lahko programiramo določene elemente.
  • Sprite  – figura oziroma grafični objekt, ki ga lahko poljubno programirate v okolju Scratch. Videz figur je mogoče poljubno urejati v kategoriji Kostumi.
  • Debugging  - odpravljanje napak v programski kodi. Postopek odpravljanja napak  je najpogosteje sestavljen iz nadzora izvajanja programa pod nadzorom posebnega programa imenovanega razhroščevalnik, popravljanja kode in ponovnega testiranja.
  • Compilation  – prevajanje kode iz enega programskega jezika v drugega. Najpogosteje prevajanje vključuje pretvorbo kode iz programskega jezika v strojni jezik.
  • Minecraft MakeCode  - okolje, ki omogoča spreminjanje svetov Minecrafta po lastnih željah, npr. s programskimi ukazi v obliki blokov.
 

Nazaj Naprej

Oceni članek

Kaj je C# in zakaj bi se ga naj naučili že otroci?
Blog

Kaj je C# in zakaj bi se ga naj naučili že otroci?

C# so razvili pri podjetju Microsoft, namenjen je razvoju raznovrstnih programskih rešitev, tudi za izdelavo računalniških iger....

Preberi več
Ali se je mogoče naučiti programirati s pomočjo priljubljenih računalniških iger?
Blog

Ali se je mogoče naučiti programirati s pomočjo priljubljenih računalniških iger?

Starši bi jih najraje prepovedali, otroci jih obožujejo. Računalniške igrice, seveda. Vendar pa je mogoče s pravilnimi pristopi igranje...

Preberi več

Naši partnerji