Coding Giants - programming for children - Programerski slovar

Želite izvedeti več? Pokličite nas: 031 017 505

Blog

Programerski slovar


2 minutes reading

Koncepti, ki jih morajo poznati vsi programerji, mali in veliki

 

 

  • Bug  - napaka v kodi aplikacije, spletne strani ali računalniške igre, ki povzroča nepravilno delovanje.
  • Firewall  – požarni zid je varnostna rešitev v obliki mrežne opreme ali programske rešitve, ki omogoča zaščito računalnika in lokalnega računalniškega omrežja in naprav v omrežju pred nepooblaščenim dostopom iz interneta.
  • Algoritem  - zaporedje korakov, potrebnih za izvedbo danega opravila, npr. če želimo igrati Minecraft, moramo vklopiti računalnik, zagnati Minecraft in se prijaviti v svoj račun.
  • Randomizacija  - izbira elementa iz določenega nabora, pri čemer je izključen vpliv na določen rezultat, gre torej za naključno izbiro iz podanega nabora. Na primer, damo roko v vrečko z barvnimi kroglicami, zapremo oči in naključno izberemo kroglico.
  • Emulator  – program, ki posnema delovanje prave naprave, na primer program, ki posnema delovanje tabličnega računalnika ali pametnega telefona.
  • Website code - koda spletnega mesta  - specifikacija celotne izvorne kode, uporabljen pri izgradnji določenega spletnega mesta.
  • Sporočil (message)  - omogoča pošiljanje sporočila drugim elementom programa, na osnovi česar je proženo njihovo delovanje oziroma stanje. 
  • Pogojna izjava  - program preveri, ali je pogoj izpolnjen in na podlagi izpolnjenega pogoja, določa akcij in nadaljnji potek programa.
  • HTML  – programski jezik, ki vam omogoča ustvarjanje celotne strukture spletne strani, od razporeditve glav prek vseh besedil do obrazcev.
  • Scratch  – programsko okolje za mlade programerje za ustvarjanje iger.
  • Zanka z določenim številom ponovitev  - zanka, katere vsebina se izvede določeno število krat.
  • App Inventor  – okolje, ki omogoča ustvarjanje mobilnih aplikacij. Sestavljen je iz dveh osnovnih elementov: emulatorja mobilnega telefona , v kateri oblikujemo videz aplikacije in programerskega razvojnega okolja, kjer lahko programiramo določene elemente.
  • Sprite  – figura oziroma grafični objekt, ki ga lahko poljubno programirate v okolju Scratch. Videz figur je mogoče poljubno urejati v kategoriji Kostumi.
  • Debugging  - odpravljanje napak v programski kodi. Postopek odpravljanja napak  je najpogosteje sestavljen iz nadzora izvajanja programa pod nadzorom posebnega programa imenovanega razhroščevalnik, popravljanja kode in ponovnega testiranja.
  • Compilation  – prevajanje kode iz enega programskega jezika v drugega. Najpogosteje prevajanje vključuje pretvorbo kode iz programskega jezika v strojni jezik.
  • Minecraft MakeCode  - okolje, ki omogoča spreminjanje svetov Minecrafta po lastnih željah, npr. s programskimi ukazi v obliki blokov.
 

Nazaj Naprej

Oceni članek

Učenje programiranja in izdelava iger v okolju Unity
Blog

Učenje programiranja in izdelava iger v okolju Unity

Unity je priljubljena in izjemno prilagodljiva razvojna platforma za razvoj iger, ki ponuja toliko funkcij, da lahko z njo ustvarite...

Preberi več
Kako dolgo se je treba učiti, da postaneš programer?
Blog

Kako dolgo se je treba učiti, da postaneš programer?

Vse več mladih se odloča za učenje programiranja. To je trenutno ena najbolj iskanih in najbolje plačanih poklicev prihodnosti, ki se...

Preberi več

Naši partnerji